Jobba som valfunktionär för Vänsterpartiet!

Är du intresserad av att jobba som valfunktionär i Västerbotten?

Du som brinner för att göra skillnad i politiken och bidra till ett starkt valresultat för Vänsterpartiet är välkommen att söka jobbet.

Du ska naturligtvis vara väl förtrogen med Vänsterpartiets politik och organisation.

Erfarenhet från uppdrag eller engagemang i Vänsterpartiet eller närstående organisationer är meriterande och värderas högt. Du ska ha föreningsvana och erfarenhet av styrelsearbete i Vänsterpartiet eller andra ideella organisationer. Du har förmåga och driv att arbeta
självständigt och kan identifiera och hitta lösningar på utmaningar. Samtidigt är du bra på att samarbeta och förstår vikten av att förankra olika beslut i en medlemsstyrd organisation.

Västerbotten är ett geografiskt stort län vilket
innebär att körkort underlättar arbetet. Erfarenhet av arbete med sociala medier och digital kommunikation är meriterande.

Anställningen kan påbörjas från 1.a mars och som senast 15 april. Tjänsten omfattar 6 – 7 månaders visstidsanställning från anställningsdatumet. Oreglerad arbetstid tillämpas, vilket innebär arbete på såväl kvällar som helger. Tjänstgöringsgraden kan variera mellan 60 procent och upp till 100 procent.

Anställningstid och tjänstgöringsgrad enligt överenskommelse.

Lön: Enligt Handels kollektivavtal för politiska sekreterare.

Sista ansökningsdag 15 januari – tveka inte att söka tjänsten!

För ytterligare information och frågor:
Daniel Johansson, distriktsordförande.
[email protected]. 070-210 36 84