Satsar 3 miljoner på fond för personalen

Att vara en attraktiv arbetsgivare som kan erbjuda en hållbar arbetssituation där befintlig personal vill stanna och en plats dit nya människor väljer att söka sig, kommer att vara avgörande för att kunna erbjuda jämlik vård till alla västerbottningar. Därför har Vänsterpartiet i Region Västerbotten nu drivit igenom förslaget om en fond för personalens goda idéer.

– Vi i Vänsterpartiet är väldigt glada över att vårt förslag om en personalfond nu kommer att genomföras. Vi hoppas och tror att fonden kan förbättra för personalen i och med att de ges ännu större möjligheter att utveckla sin arbetsplats, säger LiseLotte Olsson (V), regionråd med ansvar för jämställdhet och jämlikhet.

En personalpolitisk fond är ett sätt att ta vara på personalens goda idéer och samtidigt utveckla verksamheten.

– Vi måste lyssna på personalen för att bli en attraktiv arbetsgivare. De är vår absolut viktigaste resurs och har både kompetensen och viljan att utveckla och förbättra sin arbetsplats, säger LiseLotte Olsson.

Alla personalgrupper med idéer om hur de vill utveckla sin verksamhet för att öka trivsel, sammanhållning eller attraktivitet ska kunna ansöka från fonden. Fonden ingår i budgeten för 2022.

Kontakt:
LiseLotte Olsson (V)
Regionråd med ansvar för jämställdhet och jämlikhet