Årskonferens och utbildningsdag 25-26 mars

Vänsterpartiet Västerbottens årskonferens 2017 genomförs på Ansia i Lycksele lördag den 25 mars.

Det kommer att finnas fika från 9:30. Själva årskonferensen startar 10:00 och beräknas avslutas ca 17:00 på lördag.

Ombudsavgiften är fastställd till 1100 kr per ombud. Den täcker alla kostnader inklusive resor och övernattning samt deltagande på söndagen. Även andra medlemmar än ombuden är givetvis välkomna att delta men respektive partiförening betalar för den faktiska kostnaden. Är du sugen på att delta men inte som ombud, så måste du kolla om det är ok med styrelsen i din partiförening innan du anmäler dig.

Nominera mera! OBS! Helst innan 14 mars! Nomineringar till distriktsordförande, distriktsstyrelse och revisorer görs till någon i partidistriktets valberedning:

Rikard Lähdekorpi, [email protected]
Ylva Hedqvist Hedlund, [email protected]
Abdi Hanad, [email protected]

Nomineringar till partidistriktets valberedning skickas till distriktsordförande Bore Sköld, [email protected].

Middag kl. 18:00. Det blir dessutom ett spännande kvällsevenemang med Caroline Täljeblad och Johan Källbjer som underhåller med musikquiz och livemusik! Får inte missas!

Söndag 26 mars: Utbildningsdag om arbetstidsförkortning och om att driva feministiska frågor i praktiken.

Hur kan vi jobba med arbetstidsförkortning på hemmaplan? Förmiddagen startar 9:00. Vårt landstingsråd LiseLotte Olsson berättar om erfarenheterna från Vänsterpartiet Göteborgs lyckade arbete med arbetstidsförkortning. LiseLotte Olsson informerar också om satsningen på 6-timmars arbetsdag för städet i Skellefteå.

Feminism i praktiken. Clara Lindblom (v) äldre- och personalborgarråd i Stockholm stad berättar om Vänsterpartiets arbete med feministiska frågor i Stockholm och hur vi kan nå framgångar i arbetet på hemmaplan.

Avslutning söndag ca 16:00.

Exakt program för årskonferensen och utbildningsdagen kommer senare.

Handlingar hittar du nedan:

Verksamhetsplan 2017

Motion till Vänsterpartiet Västerbottens årskonferens 2017