Använd karantäntiden till föreläsningar och studier

Nu när många vanliga mötes- och partiaktiviteter inte går att genomföra, finns ett gyllene tillfälle att ta del av föreläsningar eller bedriva de där studierna ni inte hunnit med annars i vardagen.
Ledamöter i distriktsstyrelsen och regiongruppen deltar gärna i digitala möten och studier med er. Detsamma gäller exempelvis riksdagsledamöter.
Hör gärna av er till distriktsexpeditionen för fler råd, tips och idéer! Skriv till: [email protected].

Vänsterpartiets studiesystem heter Vänsterskolan och innefattar allt från kurser för nya medlemmar, kurser för nya parlamentariker, kurser i Vänsterpartiets ideologi och teori, interfeministiska utbildningar och utbildningar för styrelser och kurser för valberedningar. Vänsterskolans kurser är uppdelade i två nivåer utifrån kursens syfte och vem kurserna främst riktar sig till. Oavsett om det handlar föreläsningar eller material för egna studier (självstudier)
och cirklar så går de flesta av dem väl att bedriva digitalt.

Lösenord till de studier som är lösenordsskyddade på hemsidan, och hjälp med att ordna föreläsningar för de studier som är föreläsningsstudier, kan du få via
[email protected] eller av John Hörnquist på partikansliet på 070 -2404997. Där kan du också få hjälp
med att fundera ut vilka studier som passar er bäst.

Kursen Retorik för kvinnor uppdaterad
Kursen Retorik för kvinnor har just uppdaterats. Kursen syftar till att stärka och utveckla deltagarnas förmåga att tala väl och övertygande inför publik.
Den hålls med fördel av en föreläsare men kan också läsas som egna studie-material. Kursen finns i en kortare version som passar för en dragning på en kväll, ungefär två timmar, och den lite längre versionen som kräver runt fyra timmar.