Vänsterpartiets landstingsgrupp i Västerbotten söker politisk sekreterare

Vi söker en sekreterare med stort intresse för politik och som delar Vänsterpartiets värderingar.

Som politisk sekreterare arbetar du med politik, organisation och administration. Du ska vara en resurs för vår landstingsgrupp och arbeta tillsammans med gruppledaren. Du kommer bland annat att ta fram underlag för gruppen i olika politiska frågor, arbeta med gruppens mediestrategier och opinionsbildande verksamhet. Du kommer att ha mycket kontakter med människor i landstingsorganisationen, i Vänsterpartiet och med medborgare.

Du måste vara bra på att uttrycka dig både skriftligt och muntligt och ha god organisationsförmåga. Vi förutsätter att du har datavana. Medievana och föreningserfarenhet är en merit. Kunskaper om det politiska styrets uppbyggnad är också meriterande, men inget krav. Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet.

Tjänstgöringsgraden är 50 % och anställningen är en visstidsanställning fram till 31 december 2014, med 1 månads provanställning. Placeringen av tjänsten är i Umeå.

Tillträde
Enligt överenskommelse

Lön
Fast lön enligt överenskommelse

Arbetstid
Oreglerad arbetstid

Anställningen är inrättad enligt kommunallagen vilket ger rätt till tjänstledighet från annan anställning.

Upplysningar om tjänsten lämnas av Maria Grip, gruppledare för Vänsterpartiet i landstinget, telefon 073 0566 900.

Din ansökan med CV ska ha inkommit senast 2011-09-30 till:

Maria Grip

Västerbottens läns landsting

90189 Umeå

Vi tar emot ansökan via e-post: [email protected]